september 2014

Tijdens een hele natte augustus hebben mijn buren en de buren van diverse buurtprojecten weinig water hoeven te geven aan de planten. En alles is weer lekker gegroeid.
 De afgelopen weken ben ik vooral bezig geweest in het ondersteunen van bewoners van de Oudaenstraat in het doen van een aanvraag bewonersinitiatieven. En er is veel initiatief en een groeiende betrokkenheid en bereidheid om daar samen de handen uit de mouwen te steken en te delen. Heel goed om mee te maken. 
Verder ben ik de hedera langs de schuren  op het binnenterrein aan het vervangen door Loganberry, wijnbessen, bramen en frambozen. Want al dat fruit in de school en particulieremoestuintjes is net een open snoeptrommel en zo moeilijk om van af te blijven, vinden de spelende kinderen. Dus waarom niet meer snoepbaars kweken.
De nieuwe mispel draagt mispels, de perzik en zoete amandel zijn ook aangeslagen. Zelfs de ten dode opgeschreven en afgedankte zoete amandel die heel kort gesnoeid is, is begonnen met uitlopen. Een mens wordt blij van dat soort dingen.
Maar die composthoop kon wel wat praktischer: dus daar ben ik nu mijn spierballen bij aan het rollen. Het enigszins anders inrichten en opbouwen van compostbakken en wachtbakken.