begin 2015

Af en toe is het net winter!
Gelukkig, want dat geeft een beetje rust in de tent om allerlei zaken te regelen achter de computer, aan de telefoon en door gesprekken te voeren.


Al mis ik het buitenwerken, alleen en samen, wel heel erg. Als morgen 7seasons in de Agniesebuurt gaat inplanten, kom ik graag helpen. Even weer met de handen in de grond. Als het doorgaat....
En er zijn genoeg wilgen te knotten op het groene schoolplein van De Margriet aan de Nolensstraat. Die wilgentenen zijn dan weer goed te gebruiken op het binnenterrein en ik zal ook aan de Oudaenstraat denken. Zij wilden zo graag een hekje om de zelfbeheerbakken. Dat hekje kunnen ze/we natuurlijk ook gewoon maken. Met wilgentenen bijvoorbeeld. dat gaat nog gebeuren. Eerst voldoende takken verzamelen!


Inmiddels lopen mijn dagen  weer aardig vol met vrijwillige inzet en weten potentiele opdrachtgevers nog steeds niet te besluiten wat te doen. Dit allemaal vanwege de CRISIS en opgelegd regeringsbeleid, ....beweert men. Dat geloof ik vast. En daarom is het zo belangrijk dat we eens buiten de geijkte paden durven te gaan denken en lopen.




Ik wil gewoon aan de slag binnen betaalde opdrachten, voldoende voor de huur eten en drinken voor mij en mijn gezin en de opleiding van mijn kinderen. voldoende financiele middelen voor de basisbehoeften. Daarnaast  zet ik mij ook altijd vrijwillig in.  En binnen de opdrachten wil ik werken met vrijwilligers. Vrijwilligers die het nodig hebben om hun neus buiten de deur te steken. Uit hun huis willen (of moeten) komen. Proeven hoe het is om buiten bezig te zijn. En ruimte te krijgen in het hoofd, zich nuttig voelen of even bevrijd. Lichaamsbeweging hebben op hun niveau en intensiteit.  Ervaren hoe prettig het is om invloed te hebben op de eigen leefomgeving. Iets goeds te doen.
De Evasie.


En die vrijwilligers krijgen voor hun inzet een wederdienst of -product. Wat? Dat is afhankelijk van de vraag. Men kan gebruik maken van mijn ervaring en kennis als leefstijlcoach, diĆ«tist, milieucoach en tuinvrouw   En omdat mensen inspireren kan het net zo goed iets heel anders zijn.


En is daar subsidie voor nodig? Moet ik daarvoor als sociale onderneming een bewonersinitiatief voor aanvragen? Ik twijfel.